Vilka är vi?

MartinMartin är utbildad filmregissör och manusförfattare. Jobbar med egna filmprojekt och är flera dagar i veckan ute på för- och grundskolor som filmpedagog. Martin undersöker ständigt nya vägar att med hjälp av kameran upptäcka och förstå sin omvärld, i praktiken såväl som i teorin.

LindaLinda är utbildad filmregissör och gymnasielärare. Jobbar på Akademin Valand, Göteborgs universitet där hon är lärare på utbildningar för filmare, förskolelärare och filmpedagoger i Kulturskola. Linda forskar om hur filmpedagogik egentligen ska se ut i en digital värld.

MattiasMattias är utbildad skådespelare och filmare/manusförfattare. Barnteater och improvisationsteater ligger honom varmt om hjärtat och detta då främst inom grupperna; Borås Improvisationsteater (BITE) samt teatergruppen ”Kantareller som Föreställer. ”Att våga kasta sig ut”, oavsett vad det gäller tror han är den viktigaste nyckeln till utveckling och nya upptäckter.

ErikaErika är uppvuxen i Uddevalla och en milstolpe i hennes liv var när hennes pappa började jobba som maskinist på stadens biograf. Den största delen efter det tillbringades nämligen i en biosalong med att titta, titta, titta på film. (Hon såg bland annat Titanic hela 8 gånger på bion.) När Erika inte jobbar som filmpedagog för Barnfilmskolan så projektleder hon Göteborgs Lilla Filmfestival.

EliasElias är utbildad kulturprojektledare, fritidsledare och filmpedagog. Han började filma med familjens videokamera som liten. Sedan dess har han framför allt riktat kameran för att se akrobatik och parkour på olika sätt.